زلزله‌ای که به جان انتخابات افتاد | این خبر سرنوشت ساز خواهد بود

طی ساعات اخیر اخباری مبنی اجماع نامزد‌های جریان اصولگرا برای کناره‌گیری به نفع محمدباقر قالیباف برای رویارویی با مسعود پزشکیان قوت گرفته است.
زلزله‌ای که به جان انتخابات افتاد | این خبر سرنوشت ساز خواهد بود
کد خبر : ۶۸۲۰۰

طی ساعات اخیر اخباری مبنی اجماع نامزد‌های جریان اصولگرا برای کناره‌گیری به نفع محمدباقر قالیباف برای رویارویی با مسعود پزشکیان قوت گرفته است.

«باید جبهه انقلاب قبل از ۸ تیر به یک نفر برسد و این عقلانیت و گذشت و محبت در جبهه انقلاب است.» این جمله‌ای بود که محمد باقر قالیباف کاندیدای اصولگرا آن را مطرح کرد و دوباره موضوع وحدت نامزد‌های اصولگرا را بر سرزبان‌ها انداخت. طی ساعات اخیر اخباری مبنی اجماع نامزد‌های جریان اصولگرا برای کناره‌گیری به نفع محمدباقر قالیباف برای رویارویی با مسعود پزشکیان قوت گرفته است.
در آمار و ارقام بسیاری از نظرسنجی‌ها سبد رای قالیباف بزرگتر از سبد رای سایر نامزد‌های اصولگرا از جمله سعید جلیلی است که شایعه انصراف دسته جمعی دیگر نامزد‌های این طیف در انتخابات هشتم تیر را جدی‌تر کرده است. در صورتی که جلیلی به نفع قالیباف انصراف دهد، سبد رای بزرگ قالیباف بزرگتر می‌شود و حتی امکان پیروزی او در دوره اول دور از ذهن نیست هر چند کار آسانی هم نیست. چون دو قطبی سازی با قالیباف سخت‌تر از دوقطبی‌سازی با جلیلی است. مهمترین پیامد ائتلاف انتخاباتی جلیلی و قالیباف کاهش روحیه کمپین پزشکیان است.

بر اساس اخباری که امروز از اردوگاه اصولگرا درز کرده قرار است تا عید غدیر جلیلی، قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی به نفع قالیباف از ادامه رقابت با تنها کاندیدای جناح اصلاحات انصراف دهند تا دوقطبی قالیباف - پزشکیان شانسی باشد برای پیروزی جناح راست در انتخابات هشتم تیر.

* محسن رضایی، که در این دوره از انتخابات با عدم حضور خود طیف گسترده‌ای از محافل سیاسی را غافلگیر کرده و از او به عنوان پدرخوانده جدید طیفی از جریان اصولگرا نام برده می‌شود در یک پالس توئیتری خطاب به چهار نامزد انتخابات اعلام کرد: اجماع جریان انقلابی یک ضرورت ملی برای کارآمدی و شتاب در پیشرفت کشور پس از انتخابات است.

شایعه تعیین‌کننده که سرنوشت انتخابات را تغییر می‌دهد

* ترقی، عضو حزب موتلفه هم تویئت زد: جلیلی انصراف دهد، رأی او به سبد قالیباف می‌رود و برای رسیدن به نتیجه مطلوب اجماع بر سر یک نامزد ضروری است.

* محمد مهاجری روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی اصولگرا: نگرانی‌هایی در اردوگاه اصولگرایان وجود دارد. برخی معتقدند که اختلاف و عدم اجماع در جبهه اصولگرا شاید باعث به وجود آمدن یک موج انتخاباتی و پیروزی اصلاح‌طلبان شود. قالیباف و جلیلی دو نامزد جدی اصولگرایان هستند که آرایشان می‌تواند در این انتخابات تعیین‌کننده باشد و با توجه به نظرسنجی‌ها و احتمال افزایش سبد رای قالیباف، انصراف جلیلی جدی است.

* خبرگزاری ایسنا امروز به نقل از غلامرضا منتظری، عضو ستاد اجماع نیرو‌های انقلاب از احتمال بالای اجماع چهار نامزد اصولگرای ریاست جمهوری خبر داده است و نوشت: بار دیگر با نامزد‌های انتخابات گفتگوی مجدد خواهیم داشت و در نهایت پیش‌بینی ما این است که تا قبل از عید سعید غدیر یک نامزد انتخاب و نتیجه اجماع اعلام شود.

یکی دو نمونه از واکنش کاربران به زلزله احتمالی در جریان اصولگرا برای رویارویی با پزشکیان را بخوانید:

* بهمن هدایتی، فعال سیاسی: منتظر انصراف سعید جلیلی و دوستان پوششی به نفع قالیباف باشید!

* کوروش از فعالان مجازی هم پیش بینی متفاوتی کرد: دود سـفید از اردوگاه اصولگرایان بلند شـد. همه جز زاکانی به نفع قالیباف کنار می‌روند حتی پورمحمدی!

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر